Maar wat doe je nou eigenlijk?

Vanmorgen had ik hostte ik een room op Clubhouse*. Dit ging over content inspiratie en 30 minuten lang mochten mensen mij vragen stellen hierover. Ook Marguerita van Marstyle kwam in de kamer om een vraag te stellen. Ze vertelde aan de andere luisteraars mij te kennen omdat ze net als ik een mamablog heeft.

Het grappige is alleen dat de meeste mensen in die ‘room’ dit niet eens wisten. Ik zat daar namelijk in mijn rol als content expert. Als Instagram juf. Niet gek dus dat daarna via een privé berichtje op Instagram er een vraag kwam van “Nicole, wat doe je nou eigenlijk want nu ben ik in de war”.

*Voor degene die het nog niet kennen, dat is in het kort gezegd een audio based social media app. In de app kun je ‘kamers’ aanmaken waarin je in gesprek gaat met anderen. Iedereen kan zich daarbij aansluiten. In het begin zaten er vooral ondernemers, inmiddels ook heel veel anderen.

Niet iedereen weet / beseft / snapt wat ik doe

Deze vraag kwam van iemand die mij dus net pas volgde in de rol als content expert. Zij kwam echter de Clubhouse kamer binnen en hoorde opeens iemand zeggen dat ik een mamablogger was. Andersom gebeurd het ook, wanneer ik mezelf juist profileer als blogger dat mensen niet weten dat ik ook een andere rol heb. Eentje waar ik zelfs veel meer tijd aan besteed dan aan het bloggen. Namelijk die van content expert voor ondernemers.

Maar wat doe je nou eigenlijk?

Om eerlijk te zijn doe ik echt heel erg veel. Binnen mijn bedrijf neem ik meerdere rollen aan. Zo is deze blog, Meisje-Eigenwijsje, een onderdeel van mijn bedrijf. Ik verdien er dus ook wat aan. Dat gebeurd onder andere door blogs te schrijven over een bedrijf. Dingen te reviewen. Linkjes te plaatsen, enzovoort. Maar bovenal is deze blog nog steeds mijn eerste “kindje”. Iets wat ik al sinds 2012 doe.

Echter heb ik naast deze blog ook nog een goedlopend bedrijf waarbij ik andere ondernemers help met content en zichtbaarheid. Veel ondernemers lopen er namelijk tegenaan dat ze niet goed weten hoe ze bijvoorbeeld social media kunnen inzetten om te groeien in hun bedrijf, om klanten aan te trekken en om naamsbekendheid te vergroten. En ik weet dat wel. Dat klinkt misschien een tikkeltje arrogant maar ik heb me daar de afgelopen jaren gewoon erg in verdiept. En door trail and error heb ik ontdekt wat werkt en wat niet. En daar help ik nu dus anderen mee.

Wat ik echter óók nog doe is voor andere ondernemers bloggen. Dit zijn vaak ondernemers die het óf niet zo goed kunnen óf die er gewoonweg geen tijd (meer) voor hebben. En dan heb ik ook nog mijn talent wat betreft het maken van gifjes. Je kent ze vast wel die leuke bewegende plaatjes die je in de Instagram Stories voorbij ziet komen. Deze maak ik ook voor ondernemers, speciaal voor hun merk met hun merkkleuren.

Ik doe dus best veel. Coachen. Werk uit handen nemen. Bloggen voor deze site. Dingen ontwerpen. Allemaal dingen die ik leuk vind, waar ik goed in ben en waar ik anderen mee kan helpen. Want dat is de basis. Anderen helpen. En daarmee mezelf helpen 😉

En wat doe jij?

Comments

comments

Persoonlijk
Previous Story
Next Story
%d bloggers liken dit: