Onze zomervakantie week 1

Het is vakantie en het leek me wel leuk om een soort dagboek bij te houden hiervan. Voor onszelf voornamelijk, maar misschien vind jij het ook wel leuk om te lezen wat wij zoal gedaan hebben in de zomervakantie 2022. We beginnen op zaterdag 23 juli, de dag dat wij naar camping De Achterste Hoef vertrokken. De weken gaan dus van zaterdag t/m vrijdag. Sommige dagen zal ik wat uitgebreider bespreken dan andere…

Zaterdag

De wekker gaat om 7 uur in de ochtend want we willen om 8 uur al vertrekken richting de camping. Het plan was eigenlijk om vrijdagmiddag al te gaan maar door omstandigheden vertrekken we dus zaterdagochtend en stiekem vind ik dat best lekker. In de ochtend hoeven we niet veel meer te doen want het meeste hebben we de dag ervoor al gedaan. De aanhanger staat klaar met de gehele inventaris die we weer van Kampeerspullenverhuur mee hebben gekregen. En de auto zit vol met onze persoonlijke spullen. Na het ontbijt kunnen we dus gaan.

We komen rond 8.45 uur aan bij de camping en om 9 uur zijn we op onze plek en beginnen we met opbouwen. We hadden bedacht dat de kinderen mooi konden gaan spelen maar zij moeten nog even wennen en willen ons liever meehelpen. De tent stond al vrij snel, echter is het daarmee nog niet klaar. De luifel moet nog, waar zullen we hem neerzetten? Voor of achter? En dan begint het inrichten nog. De twee bedden, luchtbedden, keukenkastjes, kledingkastje, enzovoort.

We hebben een fijne plek want in de ochtend tot een uur of 11 is er volop schaduw nog. We drijven op hele warme dagen de tent dus niet uit! Terwijl wij aan het sjouwen zijn en dingen aan het in elkaar zetten, zijn de kinderen alles aan het uitstallen en spelen in de tent. Daarna brengt Bart de aanhangwagen weer terug en doen wij spelletjes bij de tent. Ook willen de kinderen naar de grote speeltuin, dus horloge om bij Fay en lekker gaan die twee. Werkt perfect!

Later gaan we lekker eten bij het restaurant van de camping en zijn we ook nog lekker op tijd voor het schatertheater en minidisco! Milo deed volop mee, Fay wilde niet want ze vindt zichzelf te oud. Wel wilde ze achteraf met Zoef op de foto haha. Daarvoor is ze dan niet te oud 😉 Alhoewel het de eerste dag is heeft Fay al een vriendinnetje, het overbuurmeisje van 10. Ze gingen dan ook samen naar de detective avond en lag er pas in toen het al donker was.

Zondag

We waren deze ochtend allemaal erg vroeg wakker. Het is toch wennen slapen in een ander bed. Alhoewel we wel wat eten van thuis hadden meegenomen moesten we toch boodschappen gaan doen. Aangezien het zondag is en de winkels pas om 9 uur open gaan deden we de eerste boodschapjes bij het winkeltje op de camping. Zo konden we fijn ontbijten. Daarna ging ik samen met Fay alsnog naar de Jumbo voor de ‘grote boodschappen’.

Bij terugkomst gingen Fay en Milo samen met de kinderen van de overburen naar de kids club om een cupcake te knutselen. Ook gingen we even naar het luchtkussenfestival die de camping had georganiseerd. Daarna wilde Fay gaan zwemmen terwijl wij nog even wilden luieren en alles klaar maken voor onze visite later op de dag. Aangezien Fay haar ABC zwemdiploma’s heeft mocht ze lekker zelf van ons.

Na de lunch kwamen mijn broertje met schoonzus op visite. Mijn broertje kwam op de wielrennersfiets, dikke respect want het was erg warm die dag! Nadat we wat gedronken hadden en wat lekkers hadden gegeten was het voor ons ook tijd voor het zwembad. Wat was dat leuk zeg! Zowel in het buitenzwembad al binnen. Het is er niet zo heel groot, maar groot genoeg om ons goed te vermaken. Na een paar uur waren we allemaal gerimpeld van het water en goed bijgebruind.

Terug bij de tent zijn we langzamerhand het eten gaan voorbereiden. Mijn schoonzusje had het goede idee om ook lekker wat groenten op de BBQ te leggen, echter snoepten we ook al van die groenten tijdens het snijden. Ja, ook de kinderen! Het BBQen was ook erg lekker, de groentes hadden we lekker gekruid en ook het vlees en het stokbrood ging er goed in. Na het eten gingen we nog een ijsje/slush puppie halen en daarna was het tijd voor een potje Rummiecup. Voor de meesten dan, Milo lag namelijk al in bed en ik was toeschouwer.

Maandag

Na twee vrij drukke dagen hebben we het vandaag wat rustiger gehouden. We gingen wel even het dorp (Bladel) in voor toilettassen voor de kinderen en wat andere boodschapjes. De kinderen namen hun vakantie geld mee en kochten daar wat leuks en lekkers van. Daarna zijn we naar het meertje gegaan. Fay heeft er echt in gezwommen, maar Milo heeft alleen er een klein stukje in gelopen voor dat hij bij het piratenschip ging spelen.

Tussendoor is Bart nog even broodjes gaan halen en heeft hij de opblaas dingen meegenomen. Dus we hebben lekker geluncht ook bij het meer. Toen het echter heel erg donker werd (door regenwolken) zijn we terug naar de tent gegaan. Als avondeten deden we lekker makkelijk: broodjes knakworst. Daarna is Fay met een vriendinnetje die ze bij het meer had ontmoet ‘jachtseizoen’ gaan spelen en hebben wij met Milo Dobble gespeeld. Nadat Milo in bed lag hebben we met Fay nog het dobbelspel van Catan gespeeld.

Dinsdag

De dinsdag was écht een rustige dag. We reden in de ochtend naar Eindhoven omdat ik een nieuwe BH nodig had. Terug bij de tent regende het vooral. Niet super hard, maar genoeg om lekker in de tent te blijven en daar spelletjes te spelen. Zo fijn zo’n ruime tent!!

Woensdag

Op woensdag maakten we onze eerste echte uitje van de vakantie. We gingen namelijk naar het Prehistorisch dorp in Eindhoven. Daar waren we twee jaar geleden ook al geweest, een echte aanrader. Naast dat het heel leerzaam is, kun je er ook echt zoveel dingen zelf doen. En je leert toch het beste door dingen zelf te doen. We mochten ook genieten van een heerlijke lunch bij de Herberg daar. Lekker in het zonnetje!

In de avond waren we uitgenodigd om van een driegangen menu te genieten bij het restaurant op de camping. Als voorgerecht had ik carpaccio, als hoofdgerecht pasta scampi en als nagerecht de heerlijke Hoef coupe. Hmmm dat was genieten zeg! Ook de kinderen en Bart smulden van hun eten.

Donderdag

De kinderen kunnen vrij goed uitslapen op de camping, dat komt natuurlijk ook omdat ze laat in bed liggen. Dit keer kon ik zelfs lang uitslapen dus we waren pas rond 10 uur wakker. Lekker op ons gemakje doen die ochtend en zodra we klaar waren gingen we naar het zwembad. Ik droeg een kort broekje en croptop die dag en vond dat best spannend maar het voelde wel goed. Ook heb ik dus een bikini, daar is echter nog geen foto van. Dat vind ik nog een stap te ver. Wie weet volgende week…

We zwommen eerst binnen maar gingen daarna toch naar buiten. Er waren helemaal niet veel mensen terwijl het toch zo’n 25 graden was en behoorlijk zonnig. We hadden dus alle ruimte! Eenmaal terug bij de tent vermaakten de kinderen zich met de overburen. Na een tijdje gingen de oudsten zwemmen en bleef Milo bij ons voor een spelletje met papa. Later gingen de kinderen weer met zijn allen weg, naar de binnenspeeltuin. En hadden Bart en ik even lekker tijd samen.

Na het avondeten zijn Fay en ik naar de show “House of talents” gegaan. Het animatie team heeft echt iets moois neergezet met deze show. Hij duurt twee uur maar de tijd vliegt voorbij en aan het einde is het echt jammer dat het afgelopen is.

Vrijdag

Op de laatste dag van de eerste week startte we met boodschappen doen. Er staat namelijk op zaterdag een ver uitje op het progamma dus we moesten wel wat eten en drinken daarvoor kopen om mee te nemen. Na de boodschappen zijn we nog naar het meertje gegaan. Daar zijn we alleen niet super lang gebleven omdat er volop zon was en geen schaduw. We zijn thuis de strandparasol vergeten dus deze gaan we binnenkort wel nog even kopen. Ik heb echt schaduw nodig anders verbrand ik levend. Ja ook na het insmeren.

Later, vlak voor het avondeten, gingen we er nog even op uit voor een lekker vers ijsje van ijsboerderij Fabor. Dat is nog geen 10 minuten rijden van de camping en echt super lekker. Zelf had ik een bolletje Bueno ijs en cappuccino ijs. Fay had twee bolletjes oreo ijs. Ook lekker! De mannen hadden citroen, chocolade en oreo. Deze avond gingen we allemaal redelijk op tijd naar bed in verband met het uitje van de volgende dag…

Wat dat uitje was en wat we verder allemaal gaan doen in de tweede week lees je volgende week!