Rupsje Nooitgenoeg in het theater | Review

Rupsje Nooitgenoeg viert zijn 50-jarig jubileum dit jaar en is daarom sinds september weer in de Nederlandse theaters te zien. Ik mocht hier samen met mijn gezin naartoe en wat was dat een feest! In deze blog vertel ik jullie over ons bezoek aan het theater met een kleuter van vijf en een peuter van 2. En ik vertel je over waar Rupsje Nooitgenoeg nog te zien is.

Het verhaal van Rupsje Nooitgenoeg

Het verhaal van Rupsje Nooitgenoeg is inmiddels alweer 50 jaar oud. Niet gek dus dat zowel mijn ouders, ikzelf en mijn kinderen opgroeien met dit geweldige boek. De wereldberoemde auteur Eric Carle schreef het verhaal over een hongerige rups die zich overal doorheen eet. Totdat hij er misselijk van wordt en hij uiteindelijk ontpopt tot een mooie vlinder.

Na het succes van de eerste tour is het verhaal voor de tweede keer terug in de Nederlandse theaters, geproduceerd door Mark van Ierssel en Just4Kids.

De theatershow

In de kleurrijke theatershow van Rupsje Nooitgenoeg komt niet alleen het hongerige rupsje tot leven, maar zie je nog drie bekende verhalen van Eric Carle. In een spel van licht, geluid en beelden worden kleine en grote bezoekers meegenomen in de wereld van het Blauwe paard, Vader Zeepaard, het Eenzame Vuurvliegje en Rupsje Nooitgenoeg. Een magische, ritmische familievoorstelling waarbij je met een glimlach op je gezicht het theater verlaat.

Deze hartverwarmende familievoorstelling is geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar.

Wat vonden wij van de voorstelling?

We zijn met onze kleuter en peuter er naartoe gegaan. Het was voor ons best spannend want de peuter was hiervoor nog nooit naar een voorstelling geweest. Daarnaast vroeg ik me af of de kleuter het wel interessant genoeg zou vinden.

Gelukkig waren al mijn zorgen voor niets, want beide kinderen zaten vanaf het begin in het verhaal. Of ik kan beter zeggen in de verhalen. De verhalen werden op een hele simpele, maar kleurrijke en boeiende manier ‘verteld’. De eerste drie verhalen waren bij ons niet bekend en bij de kinderen dus ook niet. Maar toch zaten ze er helemaal in. Door de combinatie van dans, licht, kleur en de leuke verschillende poppen konden de kinderen hun ogen niet van het podium af houden. Wat ik zelf heel fijn vond was dat de voorstelling ook niet super lang duurde. Op het moment dat ik merkte dat onze peuter zijn concentratieboog op was, gingen de lichten weer aan en was de show afgelopen.

Al met al was het dus een ontzettend leuke voorstelling voor jonge kinderen. Zeker een aanrader dus.

Waar is Rupsje Nooitgenoeg nog te zien?

De meeste voorstellingen zijn al geweest, maar de hongerige rups is nog in drie theaters te zien.