Review: oma’s woeste waslijn – speelgoed van het jaar!

Als er iets is wat de kinderen leuk vinden dan is het wel spelletjes spelen. Zowel met mama en papa als met hun eigen vriendjes en vriendinnetjes. Zodra er iemand komt spelen wordt er weer iets uit de kast getrokken en dit keer was dat het nieuwe spel Oma’s Woeste Waslijn van speelgoeduitgever Megableu. Dit doldwaze winderige waslijnspel is ook nog eens verkozen tot speelgoed van het jaar 2021 in de overkoepelende categorie ‘kinderspellen’.

Over Oma’s Woeste Waslijn

Het spel Oma’s Woeste Waslijn is geschikt voor kinderen vanaf vier jaar. Dat komt hier natuurlijk goed uit omdat onze jongste vier jaar is. De oudste is echter zeven en ook zij vindt het spel ontzettend leuk. Je speelt het spel met minimaal twee personen en maximaal vier.

Kan jij oma helpen bij het ophangen van haar was? Dat lijkt misschien makkelijk, alleen er is soms zoveel wind dat dit een hele leuke uitdaging wordt.

Gooi de dobbelsteen en volg de instructies. Is het zonnig, dan mag je een stuk wasgoed ophangen. Je kiest zelf welke was je op hangt. Schuift er een witte wolk voor de zon dan moet je een beurt overslaan. Gaat het regenen dan moet je 1 stuk wasgoed van de lijn halen. En als de wind woest waait… zal oma lachend met al het wasgoed de lucht in worden geslingerd… er is er zelfs kans dat ze haar jurk verliest!

De winnaar is de eerste speler van wie tegelijkertijd alle 4 stuks wasgoed aan de waslijn hangen. Gefeliciteerd, jij bent oma’s favorietje!

Wat vinden wij (de kinderen) van Oma’s Woeste Waslijn?

Vanaf het moment dat het pakketje van Megableu met dit leuke kinderspel binnenkwam wilden de kinderen het al spelen. Het ziet er kleurrijk en grappig uit en dat is het ook. Oma heeft eigenlijk in het spel een jurk aan met een bril op. Echter viel bij ons de jurk er telkens al tijdens het ophangen van oma (aan de waslijn) af. Dus wij hebben het spel gespeeld zonder dat oma een jurk aan had. Je zou zeggen, dat maakt het minder leuk maar dat was niet zo. De kinderen hebben echt helemaal dubbel gelegen van het lachen telkens de waslijn begon te draaien met oma eraan. Er komt dan ook een grappig giechelend geluid uit.

Het is dus een kei leuk spelletje om te doen. Al kan het soms ook wel heel snel voorbij zijn. Gelukkig verveeld het niet snel en spelen de kinderen het daarna gewoon nog een keer (of tien). Al met al een ontzettend leuk spel en zeker een aanrader op ieders verlanglijstje. Met recht speelgoed van het jaar!