Vriendinnen weekend in Amsterdam

Een van mijn liefste vriendinnen woont een behoorlijk eind weg. Even bij elkaar op de koffie zit er niet bepaald in, dus gebruiken we WhatsApp en social media om met elkaar bij te kletsen. Wanneer je dan ook nog eens allerlei zakelijke ideeën hebt waarover je wilt brainstormen is een dagje afspreken niet genoeg. Tijd dus voor een vriendinnen weekend in Amsterdam.

Op uitnodiging verbleven we deze twee dagen in Hotel Arena aan de rand van het Amsterdamse centrum en het Oosterpark. Een prachtige plek van waaruit je kunt genieten van heerlijke wandelingen in een mooi stuk groen, maar waarbij je ook binnen no time in de binnenstad bent.

Zaterdag – Pleasure & Leisure

Zaterdagochtend reed ik klokslag 9 uur weg van huis. Alhoewel ik het toch altijd even slikken vind om man en kinderen achter te laten was dat gevoel al snel verdwenen. Ik deed mijn oortjes in en luisterde onderweg naar een aantal podcasts van Kim Munnecom. Autorijden op zo’n rustige zaterdagochtend is echt heerlijk. Na anderhalf uur kwam ik bij het hotel aan en kon ik mijn auto mooi in hun ondergrondse garage parkeren. Ideaal!

Niet lang daarna werd Carmelina door haar man bij het hotel afgezet en kon ons weekendje echt beginnen! Het weer was schitterend, maar het hotel deed er niet voor onder. Na snel geholpen te zijn bij de receptie en onze bagage in een groot kluisje achtergelaten te hebben zijn we eerst op het terras van het hotel gaan zitten. Lekker in het zonnetje genieten en vooral kletsen.

Dit terras hoort bij Park café-restaurant. Wat onderdeel is van het hotel, maar waar je ook heerlijk kunt genieten van een hapje en drankje wanneer je in het Oosterpark vertoeft.

Na het lekkere drankje op het terras pakten we de tram naar het museumplein. Vanaf het hotel kun je op drie lijnen stappen, waarvan lijn 1 en 3 richting het centrum gaan. Ook is er een metro op een paar honderd meter afstand. Deze brengt je direct naar het centraal station. Je kunt in de tram gebruik maken van je ov-kaart maar heb je deze (zoals wij) niet, dan kun je in het hotel zelf ook dagkaartjes kopen. Deze kaartjes zijn 24 uur geldig voor zowel de tram, bus als metro. Enorm handig dus.

In de binnenstad zijn we lekker gaan wandelen langs de verschillende pleinen en grachten. Natuurlijk ook even wat winkels van binnen gezien en sowieso een hoop foto’s gemaakt.

Onze kamer in Hotel Arena Amsterdam

Met inmiddels zo’n 10.000 stappen in de benen kwamen we rond 16.30 uur weer aan bij Hotel Arena. We ontvingen onze kamersleutel en gingen zeer nieuwsgierig naar de tweede verdieping. Bij binnenkomst viel onze mond al open van verbazing. Wauw wat een gave ruimte, wat een groot bed en… een enorm bad!

Ons oog viel natuurlijk meteen op het leuke welkomstpakket wat klaar was gezet. De chocolade verdween al snel en ook de fles werd opengemaakt. Natuurlijk had ik niet gezien dat het sparkling water was dus het spoot aan alle kanten eruit. Oeps.. Gelukkig waren er veel handdoeken in onze kamer.

De kamer zelf zag er verder ook echt heel erg netjes en verzorgd uit. Een fijn zit hoekje, aan de andere kant zelfs een bureautje met stoel en natuurlijk het ontzettend grote bed inclusief tv. (niet op de foto te zien overigens, maar hij stond aan het voeteneind)

De kamer voldeed aan vrijwel al onze eisen. Het enige wat we jammer vonden was de verlengsnoer waar we bijna over struikelden bij het bed en het feit dat er geen extra kussens op de kamer lagen. Verder totaal niets te klagen, verre van zelfs want ik heb in een hotel kamer nog nooit zo’n fijn bed gehad. Dat vind ik toch wel een van de belangrijkste dingen van een kamer. Dat het bed lekker slaapt. En dat was in dit geval zeker zo.

Lekker dineren bij Park café-restaurant

’s Avonds zijn we lekker gaan dineren in het Park restaurant. Het was een vrij rustige avond, maar dat vonden we stiekem wel zo fijn. Het restaurant ziet er echt ontzettend mooi uit, veel groen en door de glazen wanden waan je jezelf helemaal buiten. Ons drie gangen diner (inclusief bubbels en wijn) was ook echt ontzettend lekker. Meer over onze ervaring in dit vernieuwde restaurant vertel ik je binnenkort in een ander blogartikel.

Na het diner kregen we ook nog een spontane rondleiding. Zo ontdekten we de kapel welke al bestaat sinds 1886 en werden we bijgepraat over de rijke historie van dit prachtige pand. Het hotel bestaat sinds 2002, maar in 2017 heeft er een grote renovatie plaatsgevonden. Het hotel kreeg er een hele vleugel inclusief kamers bij, het PARK café-restaurant werd enorm uitgebreid en vernieuwd, er kwamen studio’s bij en het hotel kreeg een hele rebranding.

Enorm tof om te zien hoe ze oud en nieuw hebben gecombineerd en daarbij alsnog wel het oude in ere hebben gehouden. Ook een leuk weetje: de kapel werd ooit als club gebruikt. En nu nog kun je er feestje organiseren en zelfs trouwen. Hoe gaaf!

Zondag – Down to business

Alhoewel we de avond ervoor vrij laat gingen slapen (rond 1 uur ’s nachts gingen we zelfs nog live op Instagram) waren we ook weer vroeg wakker. Die biologische wekker he. Toch zo’n moeder-trekje die er niet snel uit gaat. Het vroege wakker worden betekende echter ook dat we redelijk op tijd aan het ontbijt zaten en zo dus ook extra lang ervan konden genieten. En dat genieten ging echt met gemak. Ik ben sowieso al enorm dol op hotel ontbijtjes, maar dit ontbijt… WAUW.

Nadat we onze buiken hadden volgegeten zijn we onze spullen gaan pakken en hebben we uitgecheckt. Uitchecken moet voor half 12 gebeuren maar omdat we nog graag even door het park wilden wandelen deden we dat al eerder. Onze bagage kon weer in een grote kluis dus dat was ook fijn geregeld.

Deze dag stond, naast veel plezier natuurlijk, ook in het teken van werk. Nu was dit hele weekend voor een deel ook werk omdat we het hotel en café-restaurant mochten uittesten. Maar deze dag richtten we ons vooral op mijn andere bedrijf als contentcoach. We wilden wat video’s opnemen voor mijn social media en daar was het Oosterpark de ideale plek voor. Dat de zon heerlijk scheen hielp overigens ook wel mee. Na het shooten zijn we weer lekker op het terras geploft om daar mijn aanstaande workshop te bespreken.

Super fijn om expertises uit te wisselen met een vriendin. En om iemand te hebben waarmee je dus niet alleen maar kunt lachen (ik heb er nog spierpijn van), maar ook dit soort dingen kunt bespreken. Na een heerlijke late lunch zijn we beide richting huis gegaan.

Het was een geweldig weekend. Met grote dank aan Carmelina natuurlijk, maar zeker ook iedereen van Hotel Arena en PARK café-restaurant. Bedankt!

4 reacties op “Vriendinnen weekend in Amsterdam

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *