Wat kun je ’s ochtends eten en drinken voor een goede start van de dag?

Goed ontbijten is belangrijk! Je kunt dit zien als een ideale start van je dag. Neem ’s ochtends dan ook echt even de tijd voor een ontbijtje, bestaande uit eten en drinken. Je kunt variëren of juist op zoek gaan naar jouw perfecte ontbijtje – dat is helemaal aan jou om te bepalen. In deze blog delen we onze favoriete opties!

Koffie

Niets is lekkerder dan de dag starten met een goede kop koffie. Dit is toch wel dé kickstart voor je dag. Sterker nog, veel mensen hebben die kop koffie echt nodig om aan de dag te beginnen. Zeker als je een kopje koffie naar jouw smaak zet, geniet je ervan. Je kunt koffie kopen van je favoriete merk, om iedere ochtend weer met plezier te drinken. Waar veel mensen voor kiezen? Senseo is een geliefd koffiemerk, waarbij je ook direct voor koffie kiest die eenvoudig te zetten is. Je hebt op de vroege ochtend immers wel meer te doen met je tijd!

Thee

Drink je niet zozeer koffie? Dan is thee iets voor jou. Lekker warm ook – comfortabel om daar je dag mee te beginnen. Om toch voor energie te zorgen in de ochtend, is groene thee een goede optie. Je kunt voor pure groene thee kiezen, of voor groene thee met een extra smaakje zoals citroen. Afwisselen is uiteraard een prima mogelijkheid.

Water

Mocht je geen thee drinken ’s ochtends, dan is het raadzaam om een glas water in te schenken. Zo krijg je namelijk meteen vocht binnen aan het begin van de dag! Dit is een teken voor je spijsvertering om op gang te komen. Ook kan het bijvoorbeeld hoofdpijn tegengaan, mocht je daar snel last van krijgen. Maak er een gewoonte van om de dag te beginnen met een glas water!

Ontbijtgranen

Niet alleen het drinken telt mee, maar ook het eten. Het wordt als het gezondste ontbijt gezien om ontbijtgranen te nemen. Granola of muesli is ook een mogelijkheid. Maak het zelf of haal het in een kant-en-klare verpakking in huis. In granen, zaden en noten zitten veel voedingsstoffen die je gedurende de hele dag kunt gebruiken. Ook geniet je van langdurige energie. Precies goed!

Yoghurt of kwark

Het is wel wat saai om je ontbijtgranen zo uit het vuistje te eten. Stop ze in wat yoghurt of kwark, voor een romige textuur. Kies het liefst een variant uit die maar weinig vet bevat, om je ontbijt gezond te houden.

Fruit

Fruit kun je dagelijks goed gebruiken! Om ervoor te zorgen dat je voldoende fruit binnenkrijgt, is het slim om het al bij je ontbijt toe te voegen. Denk aan bosbessen of frambozen, om in je yoghurt te doen.

Brood en beleg

Uiteraard kun je ook met brood en beleg ontbijten, mocht je niet zo dol zijn op granen en yoghurt. Voor dat verzadigde gevoel kies je volkoren brood. Altijd een goed idee!

Comments

comments

Lifestyle
Previous Story
Next Story
%d bloggers liken dit: