Lang weekend op camping Duinrell + omgeving

Half september ben ik samen met mijn gezin een lang weekend naar camping Duinrell geweest. We waren uitgenodigd door Canvas Holidays en kregen een hele grote sta caravan aangeboden. In dit artikel vertel ik over onze ervaring met Canvas Holidays maar vooral over alle leuke dingen en uitjes die we gedaan hebben. We zijn bijvoorbeeld naar Monkeybos geweest, hebben pannenkoeken gegeten en zijn naar Scheveningen & Madurodam gegaan.

Let op, dit is een lang artikel! In de inhoudsopgave kun je naar het gedeelte ‘springen’ waar je in geïnteresseerd bent!

Camping Duinrell

We waren al eerder op camping Duinrell maar dit was voor slechts 1,5 dag. Dit keer zijn we vier dagen op de camping geweest. Daardoor konden we niet alleen het attractiepark wat erbij zit ontdekken maar ook de omgeving. Dat is namelijk het mooie aan deze camping. Wanneer je hierop verblijft heb je ook direct toegang tot attractiepark Duinrell plus het tropische Tikibad. Wij zijn echter niet naar het Tikibad geweest omdat we liever de omgeving ontdekten met het mooie weer.

Het leuke aan deze camping is dat je heel veel overnachting mogelijkheden hebt. Zo kun je met je eigen tent, caravan of camper komen. Maar je kunt ook in een duingalow, lodgetent of in een van de vele stacaravans van de diverse aanbieders verblijven. Wij zaten zelf in een stacaravan van Canvas Holidays. We hadden echt een perfecte plek want achter ons was alleen maar groen, maar we zaten ook heel dicht bij de uitgang van het park maar dus ook bij de ingang.

Op vakantie met Canvas Holidays

Ons lang weekendje weg voelde als een korte vakantie. Bij aankomst checkten we in en we konden direct naar ons ‘huisje’. We moesten even knipperen want jeetje wat een gevaarte! Wat een ruimte zeg. Super fijn ook met kinderen. Ik moet wel toegeven dat we een acht persoons stacaravan hadden. Want we wilden perse drie slaapkamers in verband met de kinderen. Maar er zaten dus ook twee badkamers (met dus ook twee douches en wc’s) in, een ruime keuken en een fijne ‘woonkamer’.

canvas holidays stacaravan 8 personen

Het enige minpuntje wat we zagen was dat de eettafel met stoelen plek gaf voor vier. Voor ons niet zo erg want we waren ook maar met zijn viertjes. Maar wanneer je zo’n huisje boekt voor meer personen lijkt me dat niet zo handig. Daarnaast was de salontafel aan elkaar gezet met tape, dat zag er niet zo netjes uit. Ze hadden denk ik het tafeltje beter kunnen vervangen.

Fijne klantenservice

Wat we ook ontzettend fijn vonden was de klantenservice. Bij aankomst bleek dat er wel een babybedje klaar stond, maar de kamers stonden vol met bedden dus daar kon hij niet in. Echter werd er direct een van de bedden uit gehaald zodat we daar het babybedje ook neer konden zetten. Verder lag al het linnengoed wat we besteld hadden ook al klaar. Wel jammer dat je het er dan zelf nog op moet leggen, maar ach… het is een camping, geen hotel. Verder werd er ook meteen een traphekje geregeld voor de veranda. Het was namelijk echt mooi weer dat weekend dus onze jongste kroop ook graag daar rond.

Eigenlijk bij vrijwel al onze vragen (en die hadden we nogal wat) werd er meteen gereageerd en ook iets geregeld. Zelfs toen bleek dat we onze pasfoto’s vergeten waren voor op het Duinrell pasje kwamen zij met een fijne oplossing.

Attractiepark Duinrell

Tijdens ons vorige bezoek hebben we wel heel even over het park gelopen, maar we hadden eigenlijk te kort tijd om echt goed rond te kijken. Duinrell is niet een heel groot park als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Efteling, maar er is meer dan genoeg te doen. Zowel voor jong als oud kun je jezelf er prima een dag vermaken. Niet voor niets dat wij ook elke dag erheen zijn geweest. De ene dag wat langer dan de ander, maar het was gewoon super fijn om er telkens even heen te kunnen.

Een van de favoriete attracties van onze dochter was het reuzenrad, maar ook de botsbootjes, de trampoline en ze is zelfs in de kinderachtbaan geweest. Wat ik heel stoer van haar vond was dat ze er met haar vader in ging en het eigenlijk toch wel erg eng vond. Maar toen ik zei dat ik er eigenlijk ook wel in wilde met haar ging ze gewoon nog een keer mee! Nou dat doet ze echt niet als ze niet wil, dus super stoer!

Voor jong en oud

Er is dus genoeg voor jong en oud. Zo zijn er een aantal hele spannende attracties zoals de Falcon, een achtbaan waarbij je 22 meter loodrecht omhoog gaar en met een duikvlucht weer naar beneden. Er zit een looping in, kurkentrekkers en spannende bochten. Mijn man is erin geweest en vond hem echt fantastisch! Verder heb je ook de Splash, een waterachtbaan, en de Dragon Fly. Maar er zijn nog meer toffe attracties voor de wat avontuurlijke mensen.

Voor de allerkleinste heb je sowieso een speeltuin met babyschommel en leuke kleine (en grote) glijbanen. Maar je hebt er ook een carrousel, ballenbak, het reuzenrad, een minitrein en een locomotief waar ze zelf in mogen. Er zitten zelfs speciale zitjes in voor de kleintjes. Dus onze dochter is daar samen met haar broertje een aantal keer in geweest. Super tof want er zitten stuurtjes bij, daar hebben ze beide natuurlijk erg hard aan gedraaid!

Omgeving Wassenaar

Duinrell ligt in Wassenaar. Eigenlijk kende ik Wassenaar alleen van het liedje van Ross & Iba. Niet gek ook want ik woon er zo’n 2 uur rijden vandaan. Echter ligt Wassenaar in een prachtige omgeving en vlakbij hele leuke grote steden zoals Scheveningen, Leiden en Den Haag. Toch is Wassenaar zelf ook erg mooi want je hebt er bijvoorbeeld het strand Wassenaarseslag (waar wij overigens niet zijn geweest) en het Monkeybos.

Monkeybos Wassenaar

Voordat je denkt dat Monkeybos een bos vol apen is zal ik dat misverstand even uit de wereld helpen. Het is wellicht wel een bos voor aapjes, maar dan de menselijke variant. Voor kinderen dus. Het ligt midden in het natuurgebied Meijendel en bevat precies de juiste ingrediënten voor veel speelplezier. Zo kun je er in bomen klimmen, hutten bouwen, op de kabelbaan roetsjen, klimmen in het klimtoestel, van de glijbaan af, door tunnels heen lopen en nog veel meer.

Wat dit stukje speelbos nóg leuker maakt is dat je er ook een pannenkoekenrestaurant kunt vinden waarbij een waterspeeltuin zit. Leuk voor tijdens de warme dagen! Vooral onze dochter (en mijn man) hebben zich hier prima vermaakt. Fay sleepte met grote boomstammen, klom in een boom en over het spinnenweb en wilde het liefst nooit meer naar huis. Het is maar goed dat je er ook pannenkoeken kunt eten want daardoor kregen we haar toch mee. Voor onze jongste was het speelbos niet helemaal geweldig, maar dat is omdat hij vies is van zand haha. Zodra we hem op een stukje gras zetten was hij er ook vandoor haha.

Schevingen – op 20 minuten afstand

Het fijne aan Wassenaar is dat het op korte afstand van vele leuke steden ligt. Scheveningen is er een van en in 20 minuten reden wij daar dus heen. We wisten nog niet zo goed wat we wilden doen. Dus we besloten om eerst lekker te gaan lunchen bij Simonis aan de haven. Zij hebben echt de allerlekkerste vis. We bestelden twee borden met kibbeling en aten daar met zijn viertjes van. Al hadden we het misschien met 1 bord zelfs wel gered. We kregen het namelijk bij lange na niet op.

Eigenlijk wilden we daarna naar het strand want het was best lekker weer. Maar het waaide enorm. Onderweg waren we langs Madurodam gekomen. En omdat we nog een aantal kortingsmunten hadden van de Jumbo besloten we om daarheen te gaan.

Madurodam

Van te voren wist onze dochter niet goed wat ze ervan moest verwachten. Het leek haar maar stom die kleine gebouwen. Maar eenmaal binnen was ze verkocht en er niet meer bij weg te slaan. Elk gebouw en elk boompje moest bekeken worden en iedereen moest komen kijken. Het was vrij druk maar toch konden we overal goed kijken. Wat een mooie bouwwerken staan er. Ik verbaasde me ook over de grootte van de Sint-Jan uit Den Bosch. Ik heb deze kathedraal wel een paar keer gezien maar nooit zo in zijn volle glorie. Wat is hij toch prachtig…

Sowieso stond ik ervan te kijken hoe mooi Nederland eigenlijk is. Stiekem weet je dat ook Nederland zo zijn mooie plekken, gebouwen en dingen heeft. Maar wanneer je dit zo samen ziet bij Madurodam besef je je het pas echt. We hebben hier echt een aantal uur rondgelopen, de kinderen hebben wat met water gespeeld en ook in de speeltuin van Nijntje en we hebben er een lekker ijsje gegeten. Weer een geslaagde dag uit.

Daarna was het weekend alweer voorbij. Maar wij komen beslist nog eens terug in deze omgeving want er is nog zoveel te zien en ontdekken. En waarschijnlijk gaan we ook wel weer naar Duinrell want het Tikibad moet ook nog ontdekt worden.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *