Health Challenge: week 3 groente

omelet-648197_1280

Groente. Jak. Tenminste.. Dat is wat ik vrijwel mijn hele leven al heb gedacht. Ik ben echt een enorm moeilijke groente eter. Dus deze week, week 3 van de health challenge is echt een pittige voor me. Toch denk ik dat het me aardig gelukt is. Stiekem ben ik namelijk ook al beetje begonnen aan de challenge van volgende week en zelfs al een beetje aan week 5, haha. Maar dat is niet erg. Zolang ik mezelf toe blijf staan dat ik het stap voor stap doe en het dus niet uitmaakt wanneer ik een keer terugval. 

De derde week

De derde week stond in het teken van groente. Het was de bedoeling dat ik minimaal 2 grote porties groente zou eten per dag. En met grote porties bedoel ik een half bord. Nu heb ik dit vorige week al deels geprobeerd door in ieder geval 1 van mijn tussendoortjes te gebruiken als groente tussendoortje. Echter heb je natuurlijk ook je fruit wat je moet eten en dat wilde ik dan ook weer als tussendoortje.

Nu heb ik het ‘opgelost’ door ’s morgens griekse yoghurt te eten met fruit zodat ik een van de tussendoortjes gewoon als groente hap kon gebruiken. Haha ik moet stiekem om mezelf lachen bij het gebruik van de woorden groente hap. Zie mezelf alweer potjes maken voor Fay en groente stomen. Dat stomen is overigens wel een goed idee. Aangezien ik broccoli op zich best lekker vind en stomen altijd beter is dan koken. Plus het stomen duurt minder lang, wat ook wel weer een voordeel is. Wie weet kan ik er dan nog een lekkere salade ofzo van maken.

Maar goed, dat heb ik deze week dus niet gedaan. Maar is een tip aan mezelf voor de komende weken. Toch grappig hoe het bloggen me dan gewoon weer inspireert. Ik wist wel dat het ergens goed voor was *wink*. Ik geloof dat ik deze week 1x niet het quotum van twee porties heb gehaald. Dus ik vind dat best knap van mezelf. Ik had voor overdag komkommer, tomaatjes en wortels om te eten en ’s avonds het gebruikelijke bij het avondeten. Ook heb ik de tip van Anita gebruikt: de groente omelet!

Week 4 twee keer fruit

Komende week moet ik extra gaan letten op mijn fruit inname. Twee keer fruit per dag. Niet meer en niet minder. Nu moet ik zeggen dat ik fruit eten vaak niet het moeilijkste vind. Echter ga ik dit weekend weg naar Duitsland met een grote groep en ben ik bang dat het me niet helemaal gaat lukken omdat ik geen invloed heb op het eten. Maar ik heb onlangs wel wat droogfruit binnen gekregen dus neem dat sowieso mee in mijn tas. Toch een beetje proberen gezond te doen tijdens de wijnfeesten!

Wat is jouw lievelingsfruit?

 

WhatsApp Image 2021-11-21 at 4.12.06 PM
Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen

Aboneer je op deze blog

DIT DELEN:

Deze blog kun je in de volgende categorieën vinden
Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen
Nicole

Nicole

Nicole is de eigenaresse van de blog Meisje-Eigenwijsje, vrouw van Bart en moeder van een vrolijke dochter genaamd Fay plus kleuter zoontje Milo. Naast schrijven houdt Nicole enorm van leuke uitjes, lezen en series kijken. Ook heeft ze inmiddels, naast deze blog, een tweede bedrijf opgestart waarin ze ondernemers helpt als Instagram juf & inspirator om online zichtbaar te zijn en zo te groeien.

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

4 reacties

  1. Marion op 5 september 2015 om 08:29

    Bah bah bah. Groente. Ik hou er ook niet van. Een omelet vind ik een hele goede! Ik wok ook vaak groenten. Je zult mij geen groenten zien koken in ieder geval. Fruit vind ik lekker. Door de yoghurt of als tussendoor. Ik ben vooral fan van bananen en appels. Heerlijk!

  2. Malou op 5 september 2015 om 09:54

    Ik eet eigenlijk alleen peren haha.

  3. Jenn op 5 september 2015 om 10:48

    Wijnfeesten? Wijn is ook gemaakt van druiven he 😉 haha.
    Groente eten heeft me eigenlijk nooit echt moeite gekost, alleen rauw vind ik het niet lekker. Behalve de dingen dan die je rauw ‘hoort’ te eten, sla en komkommer vind ik bijvoorbeeld heerlijk. Maar met rauwe wortel of spinazie maak je me niet blij.
    Tip: soep vind ik ook heerlijk. Een kom soep van broccoli en courgette is zo gemaakt en een heerlijke portie vind ik zelf.

  4. Anita op 5 september 2015 om 12:30

    Ik heb wel eens goede tips 😉 Ben ook aan de rauwe wortels, tomaatjes, paprika en komkommer gegaan. Red het ook niet altijd helemaal hoor!

Laat een reactie achter





© 2013 - 2022 Meisje Eigenwijsje