Eigenwijs afvallen: een nieuwe start

eigenwijs afvallen weegmomenten bloot geven nieuwe start

Twee weken geleden heb ik een nieuwe start gemaakt. Een nieuwe start in het nastreven van een gezond lichaam en weer een gezondere levensstijl krijgen. Beide erg belangrijk want in het verleden heb ik door mijn overgewicht behoorlijk wat gezondheidsproblemen gehad. Ook zit ik niet lekker in mijn vel en weet ik dat ik met een minder gewicht mezelf gelukkiger voel.

Genoeg redenen dus om echt weer aan de slag te gaan hiermee. Want sinds mijn bevalling ging het getal alleen maar omhoog in plaats van omlaag. En nadat ik 34 kilo was afgevallen voor mijn zwangerschap wilde ik niet terug naar mijn oude lijf en gewicht.

Terugval

Zes weken na de bevalling van mijn zoontje deed ik een poging om weer via het programma van Weight Watchers af te vallen. Dit keer was het geen succces. Ik merkte dat ik niet de juiste mindset had en ik voelde me er erg down door. Omdat ik niet wilde terugvallen in een depressie besloot ik te stoppen en even niks te doen. Maar nadat ik op de weegschaal steeds hogere getallen zag verschijnen wist ik dat ik echt weer pas op de plaats moest houden.

Nieuwe start: mijn start gewicht

Twee weken geleden woog ik mezelf en het getal op de weegschaal gaf maar liefst 87,2 kilo aan. Dat is 6,1 kilo meer als voor de zwangerschap. Op zich niet zo gek veel maar als je weet dat ik een paar weken daarvoor nog op 84 kilo zat dan weet je dat ik eht even iets moest veranderen aan mijn levensstijl.

Ik snoepte vrijwel elke dag, maakte steeds weer ongezonde keuzes wat betreft mijn maaltijden en beweging daar deed ik niet aan. Tijd voor een nieuwe start! Samen met mijn lieve “afval maatje” Carmelina maakte ik een soort plan van aanpak.

Mijn plan van aanpak

Als eerste ben ik weer wekelijks gaan wegen. Dit helpt me om beter in de gaten te houden hoe het gaat en om in te grijpen als ik weer teveel van het plan afstap. Daarnaast gebruik ik de app van Newborn fit mama om mijn voeding bij te houden. Ook de community en de recepten op de app helpen me om op het juiste pad te blijven. Ik mag van mezelf niet meer ‘zomaar’ snoepen en plan nu veel vaker mijn cheats in. Ik houd rekening met etentjes en ben dus vooral bezig met balansen.

Een hele grote steun is mijn maatje Carmelina. Zij is ook bezig met afvallen en we appen elkaar bijna dagelijks. Wanneer we even een zwak moment hebben of moeten sporten maar geen zin hebben. Even een appje naar elkaar en we kunnen er weer tegenaan.

Weegmomenten

Na het eerste weegmoment zijn er nog twee weegmomenten geweest. Beide momenten heb ik gefilmd dus wil je zien hoe dat ging en wat mijn reactie erop was dan is het leuk om onderstaand filmpje te kijken. Nadat ik twee weken bezig ben geweest met mijn nieuwe plan van aanpak ben ik 2,1 kilo afgevallen. En daar ben ik heel erg blij mee.

Mijn eerste tussendoel is om onder de 85 kilo te wegen en daar ben ik nu dus bijna. Mijn tweede doel is om 5 kilo afgevallen te zijn en mijn derde tussendoel is onder de 80 kilo wegen. Ik ga er vanuit dat ik komende woensdag (mijn weegdag) mijn eerste doel al behaald heb en ik hoop mijn tweede doel voor mijn eigen verjaardag (19 april) gehaald te hebben.

Eigenwijs afvallen: behind the scenes

Wil je een kijkje achter de schermen en zien hoe mijn weegmomenten gaan, hoe mijn lijf eruit ziet op dit moment en een flinke baal moment zien? Dan is het leuk om het volgende filmpje te zien:

(Ben je nog niet geabonneerd, ik zou het super vinden als je dat wel doet. Mijn doel is om 1000 abonnees te behalen.. Help je mee?)

Comments

comments

Gezondheid & Afvallen
Previous Story
Next Story

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Marije
    27 januari 2018 at 07:04

    Ik eet comform een voedselplan en dat helpt mij om de snaai momenten te voorkomen. Ik weet precies wanneer ik wat ga eten en daar houd ik mij ook aan. Als ik snaai drang heb, vraag ik mijzelf altijd af of het een eetmoment is of niet en dan kan ik bepalen of het komt omdat ik mag eten of dat het een andere reden heeft.

    • Reply
      Nicole
      27 januari 2018 at 07:25

      Dat is ook een goede manier denk ik! Al is dat voor mij echt een stap te ver nog. Vind het fijn dat ik nog kan kiezen en me niet perse aan een schema moet houden. Al plan ik wel de avondmaaltijden in..

  • Reply
    Christa
    27 januari 2018 at 08:57

    Kom op Nicole, je kan het ???? Als ik het kan, kan jij het ook! ?

  • Reply
    Marieke
    28 januari 2018 at 20:37

    Wat goed dat je de juiste mindset weer te pakken hebt. You go girl!

  • Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    %d bloggers liken dit: