Onze vakantie in de Eifel – Duitsland

Vorige week vrijdagochtend vertrok ik samen met mijn gezin richting het Eifelgebied in Duitsland. Een gebied waar we al een klein beetje bekend mee waren al kwamen we daar pas later achter haha. Ik ga het in een tweetal andere blogs nog hebben over het vakantiepark zelf en de omgeving maar vandaag deel ik graag al wat leuke kiekjes van deze geweldige week! Oh ja.. het zijn er echt heeeeel erg veel haha!

Vorige week vrijdag vertrokken we rond 9 uur ’s ochtends al richting Center Parcs De Eifel in Duitsland. Het was een rit van ongeveer 3 uur uur waarbij vooral het laatste half uur echt genieten was. En dat is dit keer niet sarcastisch, het was namelijk een enorme mooie kronkelweg door het Eifelgebied. Rond 13 uur kwamen we daar aan en kregen we al de sleutels van ons huisje al mochten we er nog niet in. Dat was pas vanaf 15uur.

We besloten te gaan zwemmen in de Aqua Mundo en dat was een groot succes. Er waren zelfs twee peuterbadjes beide met een glijbaan en Fay is er wel 50x afgegaan. Het was dan ook even huilen toen ze weer mee moest, want ze wilde in het zwembad blijven.

Dat ze daarna super moe was blijkt wel uit dit plaatje. Ze weigerde echter om naar bed te gaan dus legden we haar in de box die er stond. Ze heeft niet geslapen maar wel even lekker gerust.

Die avond maakte ik meteen gebruik van het fijnste kamertje daar in het huisje: de badkamer. Wij hebben zelf echt een ieniemienie badkamer waarin je amper je kont kunt keren en.. zonder bad. Dus dit was gewoon hemels!

De zaterdag was de dag van het ontdekken. We haalden onze fietsen op, Fay kreeg een loopfietsje maar die gebruikte ze wel heel letterlijk, al heeft ze hem ook gedragen haha. Nog geen succes dus.

Ze hebben daar op het park een kids factory wat erg fijn is vooral op de regenachtige dagen. Het ziet er daar echt super mooi uit en naast die speelschuur kun je er ook allerlei andere knutsel activiteiten doen.

Als lunch maakten we een tosti (dat deden we regelmatig die week overigens) en ook Jokie mocht mee eten haha.

Omdat ik deze week me niet aan Weight Watchers ga houden wilde ik wel heel veel bewegen, dus met de fiets gingen we op pad maar al snel liepen we meer dan dat we fietsten. Sowieso was het pad wat we namen enorm modderig, maar ook steil. Zowel naar boven als beneden. Ja dat krijg je als je naar een park in de bergen gaat haha.

Die avond gingen we naar de Market Dome waar we ook even bingo speelden, maar er waren wat ergernissen (niet naar elkaar overigens) dus gingen we al snel naar het huisje. Konden we mooi Fay in bed leggen en speelden wij daarna een paar potjes Uno!

En toen was het alweer zondag. Vaderdag. Het was eigenlijk de bedoeling dat Fay en ik een ontbijtje op bed zouden brengen en dan het cadeautje zouden geven. En vooral dat mijn man even wat langer kon blijven liggen dan ons. Maar dat plan viel snel in duigen toen hij net zo vroeg wakker bleek als mij.

cochem

We besloten die dag om naar Cochem te gaan. Het zou een bewolkte droge dag worden dus ideaal om wat sightseeing te doen. Cochem is een dorpje aan de rivier de Moezel en heeft onder andere de Reichsburg als toeristentrekker. Omdat ik dus veel wilde bewegen liepen we erheen ipv met de shuttle bus.

Ook deden we een tour in het kasteel waarbij Fay zich echt super goed gedroeg. Al denkt de gids daar wellicht anders over wanneer zodra Fay ook maar 1 klein geluidje maakte (bijvoorbeeld ‘moooooi’ als ze iets zag wat ze mooi vond) dan zei de gids er al iets van. Beetje jammer, maar goed wij vonden dat de kleine dame het super deed!

cochem uitzicht

In het kasteel waren er een aantal mooie plekjes om in het dal te kijken. Wat is Duitsland toch mooi zeg!

Die avond besloten we om in het dorpje naast Center Parcs te gaan eten. We hadden een restaurant uitgekozen op basis van een aantal recensies online maar dit restaurant was dicht ivm een bedrijfsfeest, heel jammer. Dus besloten we naar een ander restaurant te gaan waar het eten ook erg lekker was.

De wandeling terug was ook weer genieten, ik ben echt gaan houden van dat gebied.

Aangezien het maandag echt heel slecht weer zou worden besloten wij om die dag als zwemdag de bombarderen. We bleven dus de hele dag op het park en zijn die ochtend (later dan we wilden haha) naar het zwembad gegaan. Fay is sinds deze week helemaal into het ‘zelf de trap op lopen’ en doet dat dus werkelijk overal waar ze kan. Dus ook in het zwembad. Eng hoor!

Ze hebben daar overigens echt zoveel leuk speelgoed waar de kinderen mee kunnen spelen. Onder andere dit bootje, maar ook een hoop plastic bootjes, gieters, emmertjes, enzovoort.

Het was overigens niet druk, toch claimden we ons hoekje. Wat wel echt een ramp is, is dat je vrijwel geen gezond eten kunt krijgen daar. Niet in het zwembad in ieder geval. Ach ja, dan maar weer aan de friet en hamburgers.. Oeps!

’s Avonds kookte ik wel een gezonde maaltijd dus dat was een kleine compensatie van het vettige eten die middag. Ik maakte overigens veel te veel dus we hadden meer dan genoeg voor nog een avond pasta.

Na het eten racete we naar de Market Dome want daar was het kinderdisco. Fay houdt enorm van dansen maar vind al die kinderen bij elkaar toch best spannend nog steeds. Daarom stond ze vooral aan de rand bij mij te dansen. Na het dansen mochten de kinderen nog kleuren en Fay bleef uiteraard tot het einde zitten.

Op dinsdag zou het weer een droge dag worden dus stond Trier op het programma. Het stomme was, we kwamen er pas na een uur achter dat we daar al eens geweest waren. Met de wijnfeesten vorig jaar. Nu gingen we er vooral heen om te shoppen en dat is volgens mij best goed gelukt.

Als eerste gingen we op jacht naar nieuwe schoenen voor ons allemaal. En deze schoenenzaak had het wel heel slim bekeken. Fay is zeker 20x die glijbaan afgegaan en het was voor ons nog even lastig om haar te vangen haha. Maar uiteindelijk zijn we hier wel alledrie geslaagd.

Voor Fay kochten we deze stoere Adidas schoenen. Ik had ook nog gave Nikes gezien, alleen die zijn veel te breed voor onze dame. Best jammer want de prijs was ook best leuk haha.

Uiteindelijk was dit onze buit. Je ziet het wel weer, het meeste is voor Fay maar ik ben wel erg blij met mijn schoenen en de douchegels/scheergels van de DM.

Die avond wilde Fay weer naar de kinderdisco en moest ze perse deze jurk aan. Nou dat vind ik niet erg haha want ik vind het echt een leuk jurkje en ze kan er lekker mee zwieren. Dit keer lukte het me wel om wat foto’s te maken en via Snapchat (@meiseigenwijsje) kon je haar ook echt zien dansen..

Voor het slapen gaan nog even een filmpje kijken samen met papa. Deze foto vind ik zo schattig want ze was mijn man lekker aan het kriebelen in zijn nek.. *smelt*.

Woensdag was weer een park dag. Jokie mocht dit keer ook overal mee naartoe en ik trok haar dit leuke outfitje aan. Het jurkje is van de Hema, de schoenen kochten we de dag ervoor. Vond het best matchen zo..

Ook gingen we naar de Kids Factory waar Fay haar eigen tas ontwierp. Ik maakte de my little pony erop en zij kleurde hem in.

Ze kreeg overigens ook een glittertattoo (die is niet te zien helaas op deze foto) van een uil en werd er een hairbeads in haar haren gedaan. Daar was ze echt zo trots op. Hier probeert ze haar pet uit. Ze wil vaak wel een pet dragen maar dan voor slechts een paar minuten. Ik probeer haar dat toch een beetje aan te leren omdat ze erg dunne haren heeft en haar hoofdhuid dus snel verbrand.

Die avond zijn we na het eten lekker gaan zwemmen, hier zie je de tattoo overigens.. Is hij niet stoer? Hihi. Het zwembad is tot 20uur open dus we bleven ook lekker tot het eind.

Daarna nog even een ijsje eten, wat niet echt heel slim van ons was aangezien ze daarna stuiterde door de suiker en dus niet naar bed wilde. Maar ach, het was vakantie!!

Op donderdag was het echt geweldig weer. EINDELIJK! Blauwe lucht, heerlijk warm.. echt vakantie weer dus. Ik was zoals altijd weer vroeg wakker en de rest sliep nog dus ik besloot om alvast een wandeling te gaan maken. Met het uitzicht zoals hierboven zeker geen straf.

Na het ontbijt reden we naar Daun waar een wildpark zit. Fay keek haar ogen uit en heeft zelfs een lama eten gegeven.

Ook waren deze knapperts er. Ik vind ezels echt super leuk maar mijn man is er ooit door gebeten dus die heeft er een trauma aan over gehouden haha.

Die avond aten we in een van de restaurants van Center Parcs en nam ik een ladies steak. Je kon kiezen of met friet of met tagliatelle dus ik koos dat laatste maar het was zo droog dat ik er niet veel van at haha. De steak en de gegrilde groenten die eronder lagen heb ik wel tot de laatste kruimel opgegeten haha. Zo lekker!

En als laatste dag de vrijdag.. De dag van vertrek. In de ochtend knutselde Fay nog wat moois voor haar opa’s en oma’s en pakten wij alle spullen in.

Fay wilde perse haar eigen tas sjouwen en haar nieuwe beker van Frozen wilde ze ook perse zelf vasthouden. Grote dame dat het al is!

Bij thuiskomst lagen er allerlei pakketjes te wachten op ons, waaronder het pakketje van Mockies met haar nieuwe schoenen. Weer nieuwe schoenen? Ja, deze waren nu enorm in de aanbieding EN zonder verzendkosten dus ik kon het niet laten. We gebruiken ze echter als sloffen aangezien ze flex zolen hebben en Fay wel gewoon stevige stappers nodig heeft voor buiten. Maar als slof zijn ze ideaal…

Mocht je nu alles bekeken en gelezen hebben dan: chapeau haha! Het is echt een lange blog geworden en dan heb ik niet eens een kwart van de foto’s laten zien haha! Fijne zondag in ieder geval!

21 reacties op “Onze vakantie in de Eifel – Duitsland

Reageren is niet mogelijk.