Dit gaven we uit op vakantie

Een tijd terug vertelde ik over onze uitgaven tijdens een dagje Efteling. Ik maakte een heus geld dagboek. Voor onze vakantie vond ik het ook fijn om bij te houden wat we nu eigenlijk uitgaven, dit om te zien of we ons aan ons budget zouden houden. We gingen drie weken op vakantie naar de camping en alhoewel we in voorgaande jaren tijdens onze (kampeer)vakanties een budget van €100 per dag hadden was dat dit jaar slechts €50. Dit omdat we dit keer heel wat langer op vakantie gingen én we gewoon niet het bedrag van €2100 op de spaarrekening hadden voor de vakantie. Elke uitgave werd dus opgeschreven, zelfs wanneer we alleen ijsjes haalden of een pakje boter in de supermarkt. In deze blog vertel ik je over deze uitgaven die ik heb gecategoriseerd in ‘boodschappen’, ‘uitjes’ en ’terrasjes/restaurant’.

Boodschappen

Omdat ons budget ‘slechts’ €50 per dag was konden we natuurlijk niet elke avond uit eten. Ik moet ook zeggen dat dit van mij ook niet hoeft. Als ik maar niet de hele vakantie hoef te koken. En dat hoefde gelukkig ook niet, want doordat we de skottelbraai mee hadden heeft mijn man voornamelijk het eten bereid. Met uitzondering van een keer of drie. We zijn dus regelmatig naar de Jumbo geweest, die op 5 minuten afstand was, om daar boodschappen te halen voor een dag of twee drie. Heel soms haalden we broodjes in de campingwinkel, maar over het algemeen was dat dus gewoon bij de Jumbo.

We haalden er vlees voor op de skottelbraai, drinken, beleg voor op brood, wat lekkers, enzovoort. In totaal waren we voor de drie weken €398,05 kwijt, dat is dus een gemiddelde van €132,68 per week. Zoveel geven we ook ongeveer uit wanneer we thuis zijn. Alleen dan doen we doorgaans weekboodschappen met soms 1x een extra bezoekje in verband met verse groenten en fruit. En tijdens de vakantie gingen we om de twee á drie dagen naar de winkel.

Uitjes

Qua uitjes hadden we wel geluk want we mochten door onze samenwerking met camping De Achterste Hoef gratis naar het Prehistorisch dorp en ook gratis midgetgolfen. Toch zijn we ook nog op eigen houtje weg geweest, naar Plopsaland De Panne en naar het strand in Vlissingen. De kaartjes voor Plopsaland kochten we wel met korting van het punten sparen bij de ING en we namen voor de ochtend en de lunch ook broodjes en pakjes drinken mee. In totaal waren we voor die dag (inclusief parkeren en tickets) €176,44 kwijt. Voor ons dagje strand in Vlissingen waren we €108,50 kwijt. Voor beide uitjes geldt wel dat we de broodjes en dergelijke niet hebben meegeteld, dit valt onder de boodschappen.

In totaal waren we dus €284,94 kwijt voor deze uitjes. Meer uitjes hebben we niet echt gemaakt omdat de temperaturen echt heel erg hoog waren en de kinderen zich voornamelijk op de camping hebben vermaakt.

Terrasjes, restaurant & afhaal

Tijdens onze vakantie hebben we natuurlijk ook de nodige terrasjes gepikt. We hebben lekker geluncht ‘buiten de deur’ en natuurlijk ook een aantal keer ergens gedineerd. Daarnaast hebben we ook een aantal keer wat afgehaald zoals frietjes en ook een keertje pizza. Overigens zijn we tijdens ons uitje naar Vlissingen ook ergens gaan eten, maar dat heb ik bij dat ‘potje’ meegerekend. De teller loopt bij zulke dingen trouwens wel vrij snel op. Ga maar eens met zijn viertjes ergens avondeten, dan ben je zo €100 kwijt inclusief eten en drinken. Dus dat we voor deze dingen €356,15 kwijt waren vind ik helemaal niet zo gek.

Overig

Dan zijn er nog wat dingen die niet onder voorgaande potjes vallen. Denk aan muntjes voor de wasmachines, de suikerspinnen die we haalden toen er een kraampje op de camping stond. En de cadeautjes die we tussentijds aan onze kinderen gaven toen we op de markt waren. Ook hebben we een keer een volle tank gerekend onder vakantiekosten omdat we nu natuurlijk veel meer reden dan we normaliter doen. Vooral naar Plopsaland en het strand waren hele verre reizen voor ons (beide meer dan 2 uur enkele reis) dus vandaar dat we ook een keer tanken erbij hebben geteld. In totaal komen we bij overige op €91,10. De tankbeurt was namelijk in België en dat scheelde maar liefst 40 cent per liter met Nederland.

Totale bedrag vakantie uitgaven

Als je dan alles bij elkaar optelt kom je op een bedrag van €1130,24 voor de gehele vakantie. Dan heb ik de camping zelf niet meegerekend want dat was vooraf al betaald. Reken je die wel mee dan kom je op een bedrag van €2010,24 uit. En dat voor drie weken vakantie. Ik vind dat een mooi bedrag. Overigens hebben we de €50 per dag niet helemaal gehaald, we zaten dus wel wat over het budget heen. Gemiddeld genomen waren we €53,82 kwijt per dag.

1 reactie op “Dit gaven we uit op vakantie

Reageren is niet mogelijk.